16. mai 2021

Trimmet Honda CBR 1000 RR Fireblade SP2

Visuelt skiller CBR 1000 RR Fireblade SP2 seg ut med gulldetajler i grafikken og karbonfiberinnslag blant kåpene. Ser vi nærmere etter, oppdager vi også smidde Marchesini-felger. Men de morsomste nyhetene finner vi i motoren, som har fått en mindre trimmingskur.

Boringen er den samme, men toppen har fått 1 millimeter større innsugsventiler og 1,5 millimeter større eksosventiler. Kompresjonsforholdet er det samme hos vanlige Fireblade, men justerte forbrenningskamre og annen design av ventilene har økt effektiviteten i motoren.

Tennpluggen er lengre, og kjølingen av toppen er bedre. Dette sies å være en teknologi som er hentet fra Hondas MotoGP-maskin RC213V.

Stemplene har også en annen design og varmebehandling, og dette gjør dem sterke og lette. Også kamakslene er unike for SP2. Honda har også valgt å tilby et racekit for den som vil ta med SP2 rett til banen.
 

Andre artikler du kanskje vil like

Annonser