Suzukis turbosykkel nærmer seg produksjon

Recursion er et av våre favorittkonsepter fra de senere år. Da den ble presentert i Tokyo i 2013, hadde den en turbomatet parallelltwin på 588 kubikk med 100 hestekrefter og en vågal design. Nye patentsøknader avslører at den nærmer seg produksjonsferdig format.

Istedenfor en midtplassert lykt har den fått en på hver side, med luftinntak i midten. Det nye luftinntaket går til ladeluftkjøleren, og er et tydelig skritt på veien mot en landesveismodell. Designen ellers er nødvendigvis (trolig) ikke det vi vil få se til slutt.

Mange produsenter, der Kawasaki har vært først ute med H2, jobber nå med overlading. Dette på grunn av stadig tøffere miljøkrav, der turbo og kompressor er effektive løsninger.  100 hestekrefter lyder kanskje ikke som mye, men Recursion skal dra halvparten så mye drivstoff som en vanlig 600. Sannsynligvis får vi se Recursion på EICMA-messen i høst.

Hva med deg? Vil du se flere kompressormatede sykler i fremtiden?

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser