Piaggio Group tar over importen til Norden fra januar av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi og Vespa.
Siste nytt
Utslippsstandarden EURO4 gjør det klart at eksisterende modeller som ikke klarer kravene bare får produseres til og med desember 2018. Det begynner altså å spøke litt for Hayabusa, høyfartsmissilen som ikke har sett noen spesielle oppdateringer de senere årene.
Suzuki har sluttet å produsere den nåværende modellen, og i for eksempel Storbritannia finnes det bare to helt nye eksemplarer igjen. Selv om det finnes flere steder i verden der EURO-standarden ikke gjelder, som i USA, velger de likevel å stoppe produksjonen av den nåværende utgaven.
Det går diverse rykter om at det faktisk kommer en helt ny versjon av den klassiske milslukeren, og når dette i så fall vil skje. Suzuki har ikke presentert noen ny Hayabusa til 2019, og dette betyr at den tidligst kommer som 2020-modell. Teoretisk sett kan den ankomme tidlig i 2019, slik at Europa ikke engang trenger å gå et helt år uten Hayabusa. Hvis den kommer, kan vi i hvert fall forvente en fartskapasitet på 300+ km/t, IMU med alle elektroniske hjelpemidler derivert fra GSX-R, og over 200 hestekrefter for en real ZZR- og H2-utfordrer.
Hva vil du helst se hos en ny Suzuki Hayabusa?