Suzuki Bandit 1250 oppdateres

De største forandringene for modellen er nemlig kosemetiske. Den runder frontlykten blir erstattet med en mer tidsriktig versjon, designet av kåpene er endret, baklykten er ny og eksossystemet er redesignet.

Den største forandringen skjer på den kåekledte modellen, som nå kommer med en helkåpe i steden for halvkåpen vi er vant til.

Fra anlogt til digitalt
Målerne er ikke lenger analoge, for både fart, bensinmengde, tid og gir vises digitalt. Turtelleren er dog heldigvis fortsatt plassert i den analoge verden. Motoren er så vidt vi vet uforandret og det er kanskje like greit siden den kraftfulle og silkemyke motoren har fungert så bra.

For den som vil kommer ABS som ekstrautstyr til den nakne modellen, mens det er stardard på GSF1250FA.

Tekniske spesifikasjoner for GSF1250 (på engelsk):
Engine Type 4-stroke, 4-cylinder, liquid-cooled, DOHC
Bore x Stroke 79.0 mm x 64.0 mm
Engine Displacement 1255 cm3 (1255cc)
Compression Ratio 10.5 : 1
Carburetion Fuel injection
Oil capacity (overhaul) 3.7L (3.9 US qt.)
Ignition Electronic ignition (Transistorized)
Starter System Electric
Lubrication System Wet sump
Transmission 6-speed constant mesh
Primary Drive Ratio 1.537 (83 / 54)
Final Drive Ratio 2.388 (43 / 18)
Rake/Trail 25.2 degrees / 104 mm (4.1 in.)
Suspension Front Telescopic, coil spring, oil damped
Rear Link type, coil spring, oil damped
Brakes Front Disc, twin
Rear Disc
Tires Front 120/70ZR17M/C (58W), tubeless
Rear 180/55ZR17M/C (73W), tubeless
Fuel Tank
19.0 L (5.0 US gal.)
Overall Length
2,140 mm (84.3 in.)
Overall Width 790 mm (31.1 in.)
Overall Height
1,095 mm (43.1 in.)
Wheelbase
1,485 mm (58.5 in.)
Seat Height 810 / 830 mm (31.9 / 32.7 in.)
Curb Mass 247 / 251 kg (545 / 553 lbs.)