Startskuddet har gått

Forventningene var store før Ducati og Yamaha skulle ha sine pressevisninger. Bike var tilstede, og vi kunne konstatere at forventningene ble innfridd. Sammen med dansere, musikk og lys ble Ducati Panigale 1299 kjørt inn på scenen. Listen over kvalitetsprodukter på den nye Panigalen er lang. I tillegg ble spesialutgaven, Panigale R, vist frem. Du kan lese mer om begge modellene her

Ducati hadde også en ny Multistrada 1200 klar. En morsom sak her er at man kan bruke en smarttelefon for å få opp informasjonen som ellers er på sykkelens instrumentering. I Sport-modus har man nå 160 hestekrefter til rådighet, og den er utstyrt med cruise control. Les mer om nye Multistrada her.

Vi fikk også se de fire nye Scrambler-versjonene på scenen. Ducati ønsker nå å male verden gul. Her er det tankegangen om free spirit som gjelder, og Ducati har gjort en stor innsats for å differensiere modellene. Store mengder ekstrautstyr, logoer og tilpasningsmuligheter. Vi har laget en egen sak om tilbehørsutvalget

Ducati Diavel kommer nå i en eksklusiv spesialutgave fullspekket med titan og karbon. 500 enheter skal lages, og her finner man detaljer man ikke ser på masseproduserte enheter. Les mer om Diavel Titanium her. 

Yamaha hadde også fullt hus der de holdt sitt show. W250F fikk æren av å være først på scenen. Vi fikk også se nye YZF-R3, som med sine 42 hestekrefter går som en A2-sykkel. Yamaha satser hardt på scootere, og en ny TMAX fikk vise seg frem. Denne kommer også i en spesialutgave med en del flere detaljer enn den vanlige utførelsen. Yamaha har i den senere tid hatt stor suksess med både MT-07 og MT-09. Nyheten MT-09 Tracer ble godt tatt imot da den kjørte opp på scenen. Tresylindret motor, en tørrvekt på 190 kilo og oppreist kjørestilling ser ut til å fungere godt blant kundene. 

Den største begeistringen blant alle de fremmøtte kom imidlertid da Valentino Rossi kjørte inn på scenegulvet på den helt nye R1. Kampen om å få tatt de beste bildene var stor, og applausen satt løst. 200 hestekrefter, mengder av ny elektronikk og en vekt på 199 kilo er gode spesifikasjoner. R1 kommer også i en versjon som har fått navnet R1M. Denne retter seg mot racingteam. Les mer om R1 og R1M her. 

 

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser