Unge norske motocrosstalenter inntar Frankrike og bLU cRU Superfinale
Bildet ovenfor er av modellen Wonjan Motorcycle Mfg Co. LTD kaller Space Ranger, men resten av oss vil nok kalle denne en Ducati 1198-kopi. 300-kubikkeren er en av mange motorsykler som på klassisk Kina-vis er som snytt ut av nesa på større og mer velkjente produsenter. Se bare på WJ150 (Honda MSX125) og WJ150R (Honda VFR, føreren har til og med en Repsol-jakke på seg) til høyre.
Wonjan påstår at de selger 500 000 motorsykler per år. Hvis dette stemmer, betyr det at de selger flere motorsykler enn det som ble solgt i hele USA i fjor. Wonjans virksomhet skal være dratt igang i 1984, og en interessant notis er at Suzuki investerte i firmaet i 1993. Dette skal ha bidratt til å gi Wonjaen «en ledende posisjon innen Kinas motorsykkelindustri».
Selvfølgelig kan sannhetsgehalten i Wonjans påstander diskuteres, men med tanke på hvor mange motorsykler som selges i Asia, er det langt fra umulig.