Norges råeste bil- og MC-treff lørdag 14. juni i Lillestrøm!
For første gang noensinne har Victory plassert en væskekjølt motor i en motorsykkel. Den fireventilers twinnen på 1200-kubikk er konstruert av Victory/Indian-eier Polaris, og i Octane leverer den 103 hestekrefter og 99 Newtonmeter. Dette gir kanskje ikke sportssykkelfantaster hakeslepp, men det er mer effekt enn hos noen annen Victory-modell tidligere.
Rammen består av støpte aluminiumseksjoner, og akselavstanden er 1 578 millimeter. Victory lover kvikke og spenstige kjøreeegenskaper. Den konvensjonelle teleskopgaffelen er på 41 millimeter, og bakdemperne får justerbar forspenning. Bremsekraften ivaretas av en enkel skivebrems foran på 298 millimeter, og samme diameter gjelder for bremseskiven bak.
Salhøyden er lave 658 millimeter, og vekten skal stoppe på 243 kilo. 0–100 km/t oppnås på under fire sekunder, og dragrace på 402 meter tilbakelegges på 12 sekunder.