Nå vet vi litt om hva vi kan vente oss fra Triumph når det gjelder den kommende Scrambler-modellen basert på produsentens nye Bonneville-plattform.
Prototypen som ble testet på offentlig vei i England skal ha vært utstyrt med den mindre 900-kubikks motoren fra Street Twin istedenfor den momentsterke 1200-kubikkeren fra T120 og Thruxton.
Å benytte en mindre motor og rimeligere komponenter viser at Triumph har stilt inn siktet på å utfordre Ducatis gule suksessmodell prismessig. Å benytte scrambler-segmentet som en rimeligere introduksjon matcher også BMWs strategi med R nineT Scrambler.
De største designmessige avvikene fra Street Twin er trådeikefelger, grove dekk og et høyt eksossystem. Sykkelen som er blitt observert er ikke noe mer enn en prototype akkurat nå. Skulle Triumph få det for seg at det finnes et marked for en dyrere Scrambler, kan de med enkle hjelpemidler plassere 1200-motoren i samme ramme.
Britene vil etter all sannsynlighet ha bra oversikt over hva BMW til slutt kommer til å vise under lanseringen av R nineT Scrambler i sommer.