MOTO GUZZI STELVIO – NY 100 HK+ ADVENTURE TOURER

Moto Guzzi Stelvio – ny adventuretourer premierevises på EICMA. Grunn til å glede seg!

Moto Guzzis nye Stelvio adventuresykkel er klar for debut på EICMA-messen i Milano.
Siden lanseringen av Moto Guzzi V100 Mandello har det vært mer eller mindre oplagt at det måtte komme en adventuresykkel med samme motor. Det var på EICMA i fjor da sykkelen først ble offisielt annonsert, på et slags vis, da et eikehjul ble vist på en sokkel med tittelen «Stelvio» under.

Dette er vel den egentlige hovedoppgaven til Stelvio – en oppgave den bør kunne løse godt.

Sykkelen er oppkalt etter Stelvio-passet i de italienske alpene, noe som er en indikasjon på touringorientering, til tross for en viss grad offroadpotensiale. Elektronikken har funksjoner som kurve-ABS, traction kontroll, full LED-belysning, cruise kontroll, fem-tommers TFT fargeskjerm og fem tilpassede Ride modes. I tillegg er PFF Rider Assistance Solution tilgjengelig som fabrikkalternativ.
Utgangspunktet for Stelvio er V100 Mandello, som kom i fjor, noe som betyr en 115 hk DOHC 90-graders V-twin motor på 1042 ccm og stålrørs ramme. Tilpasningen til offroad er ikke dominerende – det er asfalt som er hovedområde, noe som indikeres av et 19-tommers framhjul og 17-tommers bakhjul. 46 mm USD gaffel kontrollerer fronten og det er 170 mm fjæringsvei framme og bak. Fjæringen er elektronisk justerbar. Klikk på bildene under for større

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser