KTM skryter voldsomt – og ikke helt ubegrunnet – av deres mereritter på grus, og understreker at det er på tross av den gedigne suksessen at de likevel ønsker å gå nye veier. Derfor forsøker de nå seg med en 350 kubikk stor crosser.
Mellom linjene leser vi at en enduroversjon med samme motor er like rundt svingen. Mange ganger motorcrossmester Stefan Everts har vært med på utviklingen av den nye 350en. KTM er sparsomme med tekniske opplysninger om den nye modellen som vil være i salg i løpet av 2010. Her er i alle fall noe:
KTM 350 SX-F FACTORY RACING
By presenting a 350cc pre-series racing bike, KTM again illustrates the typical determination of the Austrian company to go its own way. With the confirmation in Milan of the key data of the 350cc, including injection and linkage, the tradition-rich offroad specialist is forging «a new path» in Motocross. While the company’s 250 SX-F and 450 SX-F models have been so successful and oriented to suit the specific displacement of the sport’s regulations, now KTM is the first manufacturer in the world to present a 350cc displacement bike for the sport of Motocross. The completely new bike, which will be «ready to race» from 2010 carries the distinct development signature of MX legend Stefan Everts right down to the finest detail. With this project, the KTM MX team boss deploys meticulousness and all his unique ambition to catapult it to a new MX level. A concrete date for series production of this already very mature prototype has not yet been decided.