Mer Ducati-nytt for 2020

Ducati har gjort en rekke forbedringer på flere av sine modeller og resultatet er at de blir ennå mer attraktive for fansen. Under finner du en liten oversikt over hva som er gjort med de forskjellige syklene

Scrambler Icon Dark
Scrambler-serien har fått nok en tilvekst: 800 Dark er en økonomiversjon hvor alle «unødvendige» komponenter er fjernet og sykkerlen får derfor en betydelig gunstigere prislapp. Men – Ducati har ikke gått på akkord med sikkerheten – den er på høyt nivå og har blant annet krengningssensitiv ABS som standard. Scrambler er en viktig modell for Ducati – mer enn 70.000 er produsert hittil.

Multistrada 1260 S GT.
Den nyeste versjonen av Ducatis Multistrada heter Grand Tour. I praksis har sykkelen tatt et dypdykk i utstyrskatalogen og i tillegg blitt utstyrt med ekslusiv lakkering. Sidevesker, dekktrykkskontroll, nøkkelløs start og kjørelys blant noe av ekstrautstyret. Sykkelen har selvfølgelig hele Ducatis elektroniske sikkerhetspakke også.

Panigale V2
Dette er etterfølgeren til Panigale 959. Mye er likt forgjengeren, men bakhjulet er nå montert i monosvingarm og elektronikkpakken er kraftig oppdatert med en seks-akset IMU. Sykkelen er også blitt mer brukervennlig takket være mykere fjæringsinnstilling og mer polstring på setet. Dette har imidlertid ikke gått ut over de suverene baneegenskapene. Motoren er en Superquadro V-twin på 155 hester og 104 Nm.

Panigale V4
Denne sykkelen snudde alle forestillinger om Ducati på hodet da den kom i 2017 og prets modell føres varsomt inn i Euro 5-æraen. Den er først og fremst blitt mer brukervennlig, men har arvet endel frekke komponenter fra fjorårets V4R, blant annet aerovinger som gir 37 kilo ekstra bakketrykk ved 270 km/t. Fjæringen har fått mykere oppsett og rammen har fått bygget inn litt mer flex. Dette, sammen med ny programmering av Ride by Wire, sørger for at sykkelen er mer lettkjørt.