Magiske Màrquez vant dramatisk Sachsenring-race

  Det begynner nesten å bli kjedelig og altfor gjentagende å fortelle at den unge mannen fra Spania har vunnet og satt enda noen rekorder.  
Så la oss bare fastslå at, jodda, det har han gjort igjen.
For på den ekstremt venstrevridde Sachsenring-banen, det er 10 venstresvinger og kun tre høyre, viste han atter en gang hvor guttungen kjøpte ølet.  
Først ved å ta sin syvende pole for sesongen, og samtidig slette Casey Stoners rekord fra 2008. Så ved å vinne selve løpet, med komfortable 1.4 sek. ned til andremann Dani Pedrosa.

 Skjønt innledningen til løpet var av det dramatiske slaget. Mørke skyer dro med seg litt regn og førerne virket noget usikre på dekkvalg. For sikkerhets skyld tørket vinden opp banen akkurat nok til at det ble bekymrede miner i teamene før oppvarmingsrunden.  Bradl hadde tatt sjansen, og stilte med slicks.  
Etter nevnte runde gikk stort sett hele feltet inn og byttet.  En slik start, med full kø ut av pitlane under start er det vel få som har sett… For å si det slik; Bradl, Petrucci, Laverty, Abraham, Aoyama, Edwards. –Det var  stillingen på de første rundene. Men bakfra kom, selvfølgelig, Màrquez.

 Med 24 runder igjen å kjøre var han der han skal være. I tet. Med seg hadde han team-kompis Dani Pedrosa.  Bradl, som muligens hadde et for mykt oppsett, ble også snart tatt igjen av  Yamaha-førerne Lorenzo og Rossi.  Den uheldige hjemmeføreren endte til slutt på 16.  

 Pedrosa pushet Honda-kollegaen så godt han kunne, men Màrquez hadde vel egentlig full kontroll. Siste pallplass gikk til Jorge Lorenzo. Men han var hele 10.3 etter. Valentino Rossi måtte ta til takke med fjerde, godt frakjørt av Lorenzo. Deretter fulgte Andrea Iannone, som det ryktes skal overta Cal Cutchlow`s fabrikksykkel neste sesong.  En annen det går Silly Season-rykter om, er Aleix Espargaro. Mannen som  imponerer på Open-sykkelen, i dag med sjetteplass, kan godt overta Bradley  Smith sitt Tech 3-sete i 2015.

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 47.664s
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 49.130s
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 41m 57.981s
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 42m 6.858s
5. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 42m 11.173s
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 42m 15.473s
7. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 42m 20.917s
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 42m 21.532s
9. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 42m 21.895s
10. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 42m 22.340s
11. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 42m 25.408s
12. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 42m 32.682s
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 42m 32.841s
14. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 42m 34.340s
15. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 42m 40.433s
16. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 42m 41.553s
17. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 42m 42.140s
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 42m 43.879s
19. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 42m 43.957s
20. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 42m 51.747s
21. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 42m 58.592s
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 43m 7.639s
Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) DNF