Kawasaki viser nye Vulcan S

AIMExpo er den store amerikanske motorsykkelmessen, som pågår akkurat nå. Som oftest sparer produsentene sine nyheter til EICMA og Intermot, men iblant kommer det også noe nytt fra AIMExpo. I dette tilfellet handler det om en helt ny Kawasaki-custom som får europeisk premiere på EICMA.

Team Green har tatt motoren fra ER-6n og justert denne for mer trøkk i lav- og mellomregisteret. På bremsesiden finner vi en tostemplet kaliper med 300 millimeters skive foran, og enkelkaliper med 250-skive bak. ABS er standard. Bakfjæringen har justerbar forspenning på sju nivåer, og er som på ER-6 en liggende enkeldemper. Foran sitter det en konvensjonell teleskopgaffel.

Kawasaki fremhever allsidighet hos Vulcan S, samt at modellen er lettkjørt. Det skal handle om en custom for alle, med lav sittehøyde (700 mm), lang akselavstand og lavt tyngdepunkt. Både førerens og passasjererens fothvilere er justerbare i tre posisjoner for å passe førere i alle lengder.