Kawasaki presenterer Ninja ZX-4R – 400 ccm rekkefirer med 77 hester!

Slik ser enn 400 kubikker med rekkefirer, 15.000 omdreininger, 77 hester og omfattende elektronikkpakke ut:
Kawas nye Ninja ZX4 R

Egentlig hadde vi likt å ha denne sykkelen med i Bike-katalogen, men nyheten tikket inn bare 4 timer etter at katalogen ble sendt til trykking. Derfor: Her er den – nyeste, sensasjonelle nytt fra Kawa.
Kawasakis nyhet er en mellomklasse, illsint sykkel i den berømte Ninja-serien og den er, selvfølgelig, døpt Ninja ZX-4R. Den nye og helt eksepsjonelle modellserien kommer i tre varianter: Ninja ZX-4R, Ninja ZX-4R SE og Ninja ZX-4RR. Modellene er ventet til Norge høsten 2023.

Ninja ZX er den eneste supersportmodellen i 400-klassen med rekkefirer. Det aggressive utseendet og omfattende utstyret er som ventet av en Ninja ZX. Motoren er en nyutviklet 399cc væskekjølt, 4-sylindret DOHC-motor basert på teknologi fra Kawasakis legendariske Ninja ZX-serie og har maks effekt på
57 kW (77 Hk). Motoren gir godt dreiemoment allerede ved lave turtall, men tåler å dras opp til over 15 000 omdreininger – en skikkelig screamer, med andre ord. Kawasaki Ram Air-system øker fyllingseffektiviteten og bidrar til forbedret motorytelse. Luftinntaket sitter midt på kåpen foran.

Chassiset prioriterer manøvrerbarhet og er inspirert av chassiselementene og designkonseptet til Ninja ZX-10RR World Superbike: Fagverksramme i stål og lang, buet svinggaffel gir ideell vektfordeling og utmerket balanse mellom stivhet og fleksibilitet, noe som gir smidig manøvrerbarhet og god tilbakemelding til føreren. Gaffelen er Showas SFF-BP (Ninja ZX-4R SE og Ninja ZX-4RR har justerbart fjærforspenn). Monodemperen bak er horisontalmontert med link og er samme type Showa BFRC piggybackdemper som sitter på Ninja ZX-10R.
Framme sitter doble 290 mm semi-flytende skiver og radialmonterte Monobloc bremsekalipere, bak sitter 220 mm skive. 120 dekk framme og 160 bak matcher Ninja ZX-4Rs dynamiske ytelse og gir utmerket stabilitet ved høye hastigheter. Den nye Ninja er også godt utstyrt når det gjelder elektronikk: Integrerte ride modes jobber sammen med KTRC (Kawasaki Traction Control) og Power Modes. Med fire forskjellige modes – Sport, Road, Rain og Rider (manuelt justerbar), kan føreren enkelt velge riktig innstilling for å passe til kjøreforhold og kjørestil. Ninja ZX-4R SE og Ninja ZX-4RR har også toveis opp/ned KQS (Kawasaki Quick Shifter).
The good times are back!

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser