Kawasaki oppdaterer ZX10R og RR

Kawas nye ZX10R – komplett med feedback fra WSBK

Kawasaki har tatt et dypdykk i sin Superbike-dominerende ZX10 og funnet områder som kan forbedres. Mye av dette er basert på feedback fra WSBK hvor Kawa har tatt 6 titler på rad. Aerodynamikk har vært fokusområde: Fronten på kåpen er utformet slik at den integrerer winglets som gir 17% høyere bakketrykk enn før. Swtet er også redesignet for å gi et område med litt lavere trykk bak føreren.

40mm høyere vindskjerm og 5mm høyere fothvilerplassering, styreplassering som er lik den Jonathan Rea har på sin Superbike kompletterer det Kawasaki kaller «next step» WSBK endringer. Instrumentpanelet er et racingstyle TFT med connectivity. Chassiset har også fått mindre endringer for å gi økt stabilitet, Fjæring foran er mykere, bak er den hardere. Motoren har også fått mindre oppgraderinger.’

Kawasaki ZX10RR – homologeringssykkel for WSBK. Kun 500 lages.

ZX10RR er en homologeringserie på 500 stk og leveres med spesiallagede Marchesini hjul og Pirelli Diablo Supercorsa dekk. Motoren har 400 omdr. høyere maks turtall og er utstyrt med råder, lav-friksjons stempler og matchede kryssbolter fra Pankl.