Jentesuksess for Motorport

Det startet som en litt hårete ide fra en av de kvinnelig ansatte i butikken, men i går ble en realitet. En eksklusiv kveld kun for kvinner. Men hvorfor?
– Det begynte vel egentlig med at vi fikk en større feminint innrykk blant de ansatte i butikken og en av selgerne mente at det skjedde alt for lite som var rettet mot jenter, forteller butikksjef Kjetil Halvorsen.

Latent marked
– Samtidig vet vi også at jenter tar flere og flere avgjørelser, også når det gjelder tradisjonelle mannsdominerte områder som bil, dekk og motorsykler. Vi tror derfor det ligger et latent marked rett foran oss, fortsette han.

Ilsa Jeppesen var hjernen bak ideen og smilet ble bare bredere og bredere etterhvert som jentene strømmet inn i butikken.
-Vi hadde håpet på tjue, men dette? Dette er jævlig bra. Vi vil vise at jenter kan vi også og kanskje kan dette bli en tradisjon, hvem vet?

Nedjustert
Bare så det er sagt. Det var ikke et kaffeslabberas Motorport inviterte til i går kveld. På forhånd hadde de modifisert tre Honda-modeller for å vise hvilke justeringer man faktisk kan gjøre for å skreddersy sykkelen mest mulig. Blant annet var den rosa Horneten (se bilde) senket rundt 7 centimeter.

I tillegg hadde også Hondaimportøren Kellox med seg en mengde produkter og klær som er tilpasset nordiske kvinner med former. Uten at de nødvendigvis er rosa og glorete.

Også butikksjef Halvorsen tror at gårsdagens suksess er noe å gå videre med.
Dette var en pilotprosjekt og vi var nervøse for om det ville slå an på forhånd. Dette bare viser at det absolutt er noe å tenke på for andre butikker og andre byer, smiler han fornøyd.