Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
Honda CRF1000L Africa Twin ble relansert som en helt ny motorsykkel i 2106, etter 13 års fravær. Den fikk umiddelbart god kritikk som en av de mer lettkjørte modellene i segmentet, men var ikke tilgjengelig for A2-førere.
Dette kan det imidlertid bli en endring på, ifølge Hondas Kenji Morita, med tittelen Large Project Leader. Til britiske Motorcycle news har han sagt at de nå undersøker mulighetene for å bygge en mindre modell til adventure-segmentet, med mer genuine offroadegenskaper enn dagens CB500X, NC750X og NC800X.
Modellen vil sannsynligvis kunne drives av en versjon av produsentens 750 kubikk store parallelltwin, som også finnes i scooteren X-ADV. Hvis den nye modellen blir virkelighet, vil den bli en interessant utfordrer til Yamahas kommende Ténéré 700, og KTMs 790 Adventure R. Den eneste produsenten som faktisk kunne vise en helt ny produksjonsmodell i klassen til 2018 var BMW, med sin nye F850 GS, men også Triumph har giret opp foran sesongen med en oppdatert Tiger 800.