Honda oppdaterer CRF250R og CRF450R

Hondas motocrossmaskiner har med andre ord fått en større felles oppdatering i form av tre motormappinger som du kan velge mellom ved hjelp av en bryter på høyre side av styret.  Nivå en er standard, nivå to har mykere gassrespons, mens nivå tre er mer aggressivt.

CRF450R har ifølge Honda fått bedre følelse i bakhjulet fra lavt turtall og høyere motoreffekt på grunn av blant annet omarbeidet topplokk og nytt eksossystem. Girkasse, stempler og veivhus har bedre holdbarhet ifølge Honda. Ny radiator er også montert.

Forgaffelen har fått oppdatert og lettere innmat. I tillegg til tidligere justeringsmuligheter får du nå også høy- og lavfartsretur som skal justeres. Bremseskiven foran er vokst med 20 millimeter til 260.

CRF250R har fått en Showa-gaffel på 48 millimeter med luftfjæring, og skal være lettere enn forgjengeren. Også bakdemperen er oppdatert med finjusteringer av Honda. CRF250 skal i tillegg ha en 260-bremseskive foran, nye dekaler og Dunlops MX52F/MX52-dekk.