Her er nyhetene blant BMWs S 1000-modeller

En av de råeste sportssyklene klarer nå utslippskravene i Euro 4-normen uten effekttap. S1000RR vil imidlertid få det avanserte ABS Pro-systemet som del av Riding Modes Pro-pakken neste år.

Sportssykkelen får traction control-systemet DTC som standard, og dette tar motorsykkelens helning med i betraktningene. RR har nå singelsal fra fabrikken, med plastkåpe over passasjerkutsen. Vil du ha fothvilere, er dette et kostnadsfritt tilvalg. S 1000 RR har fått ny grafikk på kåpene, og et nytt grått og svart alternativ.

Streetfighteren S 1000 R har også fått en Euro 4-motor, men her er effekten høyere til tross for tøffere utslippskrav. Motoren gir nå 165 hestekrefter, som er 5 flere enn tidligere. Motorsykkelen er også slanket ned to kilo, og det er bemerkelsesverdig. En ny lyddemper i titan og en lettere ramme ligger bak dette. Den som vil kan også gjøre motorsykkelen enda 2,4 kilo lettere med smidde HP-hjul som ekstrautstyr.

Styret skal nå vibrere mindre under kjøring, og som hos S 1000 RR er ABS Pro-systemet en del av Riding Modes Pro-pakken neste år. I 2017 får du også dobbeltvirkende quickshifter som ekstrautstyr til modellen.

Instrumenteringen skal være lettere å lese av takket være en ny design, og nå tilbys også termometer for utetemperatur. Modellen har også fått mindre kåper.

Akkurat som hos S 1000 R er effekten økt til 165 hestekrefter i asfalteventyreren S 1000 XR. Og her skal BMW ha gjort noe med de irriterende vibrasjonene i styret som blant annet Bike har bemerket ved testkjøringer. Modellen kommer også i en ny blåfarge.