Nye Victory Judge er en muskelcruiser med en distinkt siluett som ifølge produsenten skal gjenspeile amerikanske muskelbiler.
I Victorys øyne sier den visst "just drop the polish and pull the trigger" og i så fall er dette den første sykkelen som faktisk kan snakke.
Fra spøk til alvor. Nye Judge kommer med en 1731 kubikk stor motor, boring og slaglengde er 101 x 108 mm og kompresjonen er 9.4:1. Den har også en noenlunder romslig 17 liters tank og femeikede hjul med 16" felger. Akselavstanden er på 1 647 mm, mens salhøyden er oppgitt å være 658 millimeter.
Andre fakta:
ENGINE TYPE: 4-Stroke 50˚ V-Twin
COOLING SYSTEM: Air / Oil
DISPLACEMENT: 106 ci / 1731 cc
BORE X STROKE: 101 x 108 mm
COMPRESSION RATIO: 9.4 : 1
VALVE TRAIN: Single Overhead Camshafts with 4 Valves per Cylinder, Self-adjusting Cam Chains, Hydraulic Lifters
FUEL SYSTEM: Electronic Fuel Injection with Dual 45 mm Throttle Body FUEL CAPACITY: 4.5 gal / 17.0 ltr
PRIMARY DRIVE: Gear Drive with Torque Compensator
TRANSMISSION: 6-speed Overdrive Constant Mesh
FINAL DRIVE: Carbon Fiber Reinforced Belt
CHASSIS DIMENSIONS: Length 92.0 in / 2337 mm Wheelbase 64.8 in / 1647 mm Seat Height 25.9 in / 658 mm Ground Clearance 4.7 in / 120 mm Rake/ Trail 31.7˚ / 6.7 in / 170 mm Dry Weight 660 lbs / 300 kg GVWR 1151 lbs / 522 kg
FRONT SUSPENSION: Type Conventional Telescopic Fork Travel 5.1 in / 130 mm
REAR SUSPENSION: Shock Absorber Single, Mono-tube Gas Swingarm Cast Aluminum with Rising Rate Linkage Travel 3.0 in / 75 mm Adjustments Preload Adjustable Spring
BRAKES: Brake System Type Conventional Front System Type 300mm Floating Rotor with 4-piston Caliper Rear System Type 300mm Floating Rotor with 2-piston Caliper
WHEELS: Front 16 x 3.5 in Rear 16 x 3.5 in
TIRES: Front 130/90 B16 67H Dunlop 491 Elite II-RWL Rear 140/90 B16 77H Dunlop 491 Elite II-RWL
Modellen kommer i fargene Gloss Black, Suede Nuclear Sunset og Sunset Red. Pris er foreløpig ikke klar. Det er heller ikke sagt noe om når den er leveringsklar foreløpig.