Kawasaki Z1000 kommer som en helt ny modell i 2010. Produsenten sier at den skal være så underholdende som overhodet på landeveien og de har derfor ikke stirret seg blinde på effekttall denne gangen. Den har likevel fått 13 hester mer, 11 kilo mindre og en tank på 15,5 liter.
Hele modellen sies å være nyutviklet og i det nye chassiset tar en ny motor på 1043 kubikk plass.
HER FINNER DU EN BILDESPESIAL AV KAWASAKI Z1000.
ZX-10R får en ansiktsløftning til 2010 som faktisk gjør den litt mer lik sin lillebror ZX-6R. Den kom nemlig som ny modell i fjor.
Girmekanismen er oppdatert for mer smidige giringer, Öhlinsdemperen er også oppdatert og lyddemperen har fått en nytt og «lettere» utseende. Effekten på 200 hestekrefter med trykksatt luftboks er derimot uforandret.
HER FINNER DU EN BILDESPESIAL AV KAWASAKI ZX-10R.
Den store touringmodellen GTR1400 får tractioncontrol, kombinert ABS-system, elektronisk justerbar rute og «ECO mode» som skal redusere bensinforbruket.
Versys får samme «bli-ny-pakke» som ER6 fikk i fjor og de nye kåpene skal gi bedre beskyttelse, passasjerkomforten skal være bedre og det kommer enda mer originaltilbehør som du kan fråtse i.
Som vi har skrevet om tidligere kommer det også to nye modeller for 16-åringene. 125-kubikkerne D-Tracker og KLX125, begge med firetakt og 12 hestekrefter er klare for 2010-sesongen.
Hva synes dere om Kawasakis 2010-program?