Er en 690 Enduro det jeg trenger?

Jeg har stort behov for å kjøre mer på grus; den støvete vinden hvisker lokkende navnet mitt akkurat nå. Roadracingsesongen begynner ikke på flere måneder ennå. Jeg trenger både treningen og sysselsettingen – og kjøregleden. Akkurat nå har jeg bare en racing-R1 i garasjen, og det hadde vært trivelig med en sykkel med skilt. Dette betyr at en enduro ikke er aktuelt (jo, det går an å regge en enduro, men jeg vil gjerne kunne kjøre litt lenger).

Så hva er den ultimate motorsykkelen for meg? En KTM 690 Enduro? Det er i hvert fall det jeg er kommet frem til etter å ha lest diverse prøvekjøringer, bruktsaker og forumdiskusjoner.

Med denne kan jeg kjøre så mye på grus jeg vil, og pendle til og fra jobben i alt slags vær. Det som gjør det hele enda bedre er at det virker veldig enkelt å motardkonvertere en 690 Enduro ved hjelp av felgene fra en 690 SMC. Enduro-chassiset er kanskje ikke optimalt for gokartbanen, men det virker å være tilstrekkelig for at jeg skal kunne leke meg også her. Men risikoen er der for at jeg får blod på tann av supermoto, og det kan bli dyrt.
 
Jeg får veldig mye motorsykkel i en og samme pakke. Dermed begynte jeg å surfe på bruktmarkedet for noen uker siden, og jeg har ramlet over noen interessante eksemplarer. Kanskje det når vi sender Bike nummer tre til trykkeriet vil stå en 690 Enduro i garasjen, klar for nye eventyr?