
Tjue år etter at den først ble vist frem på EICMA, gjenoppstår Ducatis Hypermotard, med Ducatis V2-motor som drivkraft. Fjerde generasjons supermoto blir tilgjengelig i to varianter: Hypermotard V2 og Hypermotard V2 SP. Motoren er en 890cc V-twin-motor som yter 120 hk ved 10750 o/min med dreiemoment på 93 Nm ved 8250 o/min (70 prosent av dette er tilgjengelig under 3000 o/min, ifølge Ducati). Vekten er 180 kg fulltanket – eller 177 kg for SP-versjonen. Lavere giring og mer moment, sammenlignet med tidligere versjoner, gjør Hypermotard er «mer responsiv», Intervall for ventiljustering er 45 000 km. Motoren er imidlertid ikke det eneste som er nytt. Hypermotard V2-ene har også blitt dramatisk restylet for å se, med Ducatis ord, «robotisk og moderne» ut. Brede styrer og en smal midje er i tråd med den karakteristiske stylingen til en supermoto. Standardmodellen er utstyrt med justerbar Kayaba-fjæring, mens SP kan skryte av en fullt justerbar Öhlins-fjæring. Begge versjonene er utstyrt med Sachs-styredemper. Begge har et Brembo-bremsesystem fullspekket med teknologi: kurve-ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC),Engine Brake Control (EBC), og kjøremoduser, for å nevne noen. Ventet leveringsklar april 2026