EICMA: Ducati viser ny DesertX V2

Ducatis nye DesertX med ny V2 motor og mange andre endringer, Her i kamo-lakk

Ducati har lansert sin nye 2026 DesertX-modell, som skal komme til forhandlerne fra mai 2026. Sykkelen har den samme 890cc V2 IVT-motoren (Intake Variable Timing) som den nye 2026 Monster.
890cc V-Twin motoren i den nye DesertX brukes også i Multistrada V2- og Multistrada V2 S-modellene. Maksimal effekt i den nye DesertX vil være 110 hk ved 9000 o/min og 92 Nmdreiemoment ved 7000 o/min.
Den nye DesertX er også lettere enn før, og oppgitt egenvekt er 206 kg, uten drivstoff. Det sies også at den nye DesertX «forbedrer offroadegenskapene, takket være avansert fjæring med progressiv link på bakdemperen». Sykkelen får også nytt design, sammenlignet med tidligere DesertX-modeller, og selv om offroad-egenskapene er forbedret, vil den nye modellen være like mye hjemme på landevei, ifølge Ducati.

I tillegg til den nye DesertX, viste Ducatis også frem de nye Desmo250 MX- og Desmo450 Enduro-syklene på EICMA. Begge vil være tilgjengelige fra juli 2026 hos Ducati Offroad-forhandlere.

Annons

Annons

Sist nummer

Annonser