Ducatis GS-jeger: Multistrada 1200 Enduro

Ved å utstyre motorsykkelen med solide plastkåper, større forskjerm og trådeikefelger med 19-tommers forhjul, syns det på langt hold at dette er noe helt ekstraordinært.

Selv ved nærmere granskning blir det tydelig at asfaltseventyreren er blitt tøffere. Fjæringsveien er vokst til 200 millimeter, 30 millimeter ekstra sammenlignet med Multistrada S, og softwaren som styrer dempingen er tilpasset tøffere veier.

Bakkeklaringen er 31 millimeter høyere enn hos Multistrada S, og motoren beskyttes av en større bukplate. Svingarmen er byttet til en dobbeltsidig, og lyddemperen er plassert høyere.

Multistrada Enduro får også et elektronisk hjelpemiddel som holder motorsykkelen stille ved stopp i bakker, og dette er en viktig detalj hos en tung offroader som gjerne kjøres med mye bagasje.

Bensintanken er vokst fra 20 til 30 liter, og dette gir en kjærkommen rekkevidde på 450 kilometer.

Fothvilere og girvelger er også offroad-tilpasset, og den nye salen skal gjøre det lettere å kjøre stående. Motorsykkelen kommer i fire utførsler: Touring, Enduro, Sport og Urban.

Hva syns du om Ducati Multistrada Enduro?

Foto: Ducati