Ducati Multistrada oppdateres

Desmodromic Variable Timing (DVT) betyr variable kamtider. Oppdaterte Multistrada blir den første modellen som får systemet, og det gir en økning på 10 hestekrefter (til 150) og 12 newtonmeter (nå 136), samt  8 prosent redusert bensinforbruk. Takket være dette har en også kunnet øke serviceintervallen til 1500 mil (tidligere 1200) og ventiljusteringen til hver 3000. mil.

Som for Panigale 1299 har Multistrada fått Inertial Measurement Unit (IMU). Den er sammenkoblet med ABS-en og gjør at denne også fungerer ved nedlegg, og LED-lykten (som med Ducati Cornering Light – DCL) tilpasser lyset etter svingen. Til forskjell fra tidligere elsystemer har dette også muliggjort åttetrinns anti-wheelie og en forbedring av det semiaktive fjæringssystemet Skyhook. Også cruise control er kommet til.

Det er i tillegg foretatt flere ergonomiske og chassismessige oppdateringer. Ducati har jobbet med å forbedre Multistradas offroadkapasitet. Salen er nå smalere og justerbar med 20 millimeter i høyden(825/845). Bakkeklaringen er økt med 20 millimeter til 180 totalt. Fothvilerne har nå tagger som beskyttes av avtakbar gummi. Vindskjermen er justerbar med 60 millimeter, og den skal ifølge Ducati kunne justeres med en hånd. To 12-voltsuttak finnes også.

Unikt for S-versjonen er det semiaktive fjæringssystemet, LED-lykt med DCL, felgene, et multimediasystem, TFT-instrumentering, Brembos 504-kalipere foran med 330-skiver istedenfor  320, og den hvite lakkeringen – men Multistrada S får du også i rødt. Multistrada 1200 S D Air vil også leveres med innebygd airbagsystem. Uansett modell kan du velge mellom fire tilbehørspakker: Touring pack, Sport pack, Urban pack og Enduro pack.