Direkterapport: Triumph Thruxton R

Hei, Andreas, hvordan går det?
– Det går bra. Jeg har nettopp tilbragt tid med nye Triumph Thruxton, nærmere bestemt R-versjonen.

Hva slags motorsykkel er det?
– Triumph selv mener det er selve definisjonen av en moderne caféracer. Det kan jeg nok si meg enig i. Til forskjell fra grunnmodellen av Thruxton har R-en fått en kraftig opp/ned-gaffel fra Showa, Öhlins-demper bak, og monobloc-kalipere fra Brembo.

Hvordan var den å kjøre?
– Den pene modellen overrasker med svært giftig ytelse og sportslig geometri, men nøyaktig hvordan den var å håndtere på de svingete veiene her i Portugal, får dere lese i magasinet!

Kan du gi oss noen spesifikasjoner, samt priser?
– Thruxton i grunnutførsel kommer på 174 500 kroner, mens R-versjonen koster 195 000 kroner. Begge motorsyklene har samme motorspesifikasjon og yter 96 hestekrefter, mens dreiemomentet er reale 112 Newtonmeter.

Hva syns du om Triumph Thruxton R?