Hei, Andreas, hva slags type motorsykkel er Indian Scout Sixty?
– Det er nøyaktig samme motorsykkel som den Scout-utgaven som ble lansert i 2014, men med noen viktige forskjeller. Den viktigste er først og fremst at motoren, som opprinnelig er på 1 033 kubikk, har fått en mindre boring som har resultert i et slagvolum på 999 kubikk.
Hvordan fungerer dette da?
– Det fungerer bra, men motorsykkelen har fått en ganske vesentlig annerledes karakter, bare fem gir istedenfor seks hos vanlige Scout bidrar også til dette. Men det får dere lese mer om i magasinet!
Har du noe annet du har fått med deg fra prøvekjøringen?
– Ja, Polaris, som eier Indian, håper Scout blir en måte å tiltrekke seg yngre førere i Europa. En stor del av målgruppeundersøkelsene som er gjort under utviklingen av modellen har fokus på denne siden av Atlanterhavet.
Scout Sixty koster fra 171 300 kroner i Norge.
Foto: Indian