Direkterapport: Aprilia Tuono V4 1100 Factory

Hvordan går det, Tobias, har du fått vårfornemmelser i Italia?
– Absolutt, da jeg landet i Venezia, var det 20 grader. Dessverre holdt ikke været seg da vi dro nordover mot byen Trento. Deler av prøvekjøringen gikk i regn og noen plussgrader, men heldigvis fikk vi også noen mil med tørr og varm asfalt.

Hva er det som er oppdatert på sykkelen?
– Motoren oppfyller kravene i Euro4, og den har blant annet fått ny TFT-instrumentering i farger, nye brytere og joystick for menynavigering, ny Ride By Wire, samt nye fjæringskomponenter fra Öhlins.

Hva er dine førsteinntrykk?
 – Den gamle modellen, som jeg kjørte i hele 2016, bød på utrolig mye kjøreglede, og Aprilia har ikke endret målsettingen i 2017. Den rampete kjørbarheten og den herlige lyden er fortsatt der, men det er også ting jeg ikke blir helt fortrolig med. Alle inntrykkene mine får du lese i Bike #6.17.