Ducati viser oppgradert Scrambler 800 Full Throttle og ny Icon Dark for 2025
I går landet jeg i Spania for å delta på lanseringen av nybegynnerglideren Vulcan S fra Kawasaki. I bagasjen lå mitt vanlige street-utstyr; lærjakke, kevlarjeans med mer. Jeg hadde overhodet ikke i tankene at det kunne regne i Spania, men det kan det tydeligvis.
Mine kollegaer var selvfølgelig mye smartere og hadde i tillegg med seg en allværsdress. Det hadde ikke jeg, og det var klønete gjort. Dermed ble det å kjøre en 15-20 mil i regnværet, og utover å prøvekjøre Vulcan fikk jeg også testet godværsbekledningen min i regn!
Men det kunne vært verre. Grevens Racing Adventures holder til på Almeria-banen. Vi er ikke langt unna. Et par dager til nå, og faren min og en kompisgjeng er der og kjører. Kjedelig med regn når en har dratt ned til Spania for å kjøre på bane. I morgen skal det imidlertid bli bedre, først og fremst når Christer på mandag skal teste nye Metzeler-dekk på akkurat denne banen.
Sist, men ikke minst: noen inntrykk fra den første kjøredagen. Noe som er veldig tydelig er at Kawasaki retter seg spesielt inn mot nye førere som er ute etter en ekstra lav salhøyde. Vulcan er dette, og har i tillegg mulighet til å justere styre, fothvilere og sal etter hvor lang du er (men der ganske mye av det koster ekstra). Motoren, fra ER-6, er omarbeidet til en karakter som lar seg forene bedre med motoren og gir fullt trøkk tidlig i registeret. Motorsykkelen føles veldig stødig i svingene, og fjæringen er av det mer sportslige slaget. Vulcan S er en veldig lettkjørt sykkel, som imidlertid kunne vært enda smidigere med enkelte justeringer og valg fra tilbehørskatalogen.
I morgen blir det enda noen mil i salen før det er på tide å fly hjem igjen. Den komplette prøvekjøringen får du lese om i mars-utgaven vår!