For to år siden startet Aprilia sitt Factory Works-program, som betyr at de tilbyr de topp utstyrte racingversjonene av superbiken RSV4 RR til hvem som helst som er villig til å betale.
Motorsyklene leveres i Superstock- og Superbike-utførsel, men også i ultraeksotiske og MotoGP-spissede RSV4 R-FW. Den har støtdempere fra øverste hylle hos Öhlins, smidde felger, et slanket baneledningsnett, race-ECU med GPS-modul, og motorstyring som er fullt programmerbar via en mobil enhet. Motoren er trimmet ifølge Superbike-reglementet for en maks effekt på 215 hestekrefter.
Nå har de skjerpet tilbudet ytterligere med versjonen RSV4R FW-GP. Denne motorsykkelen har pneumatisk styrte ventiler, full support fra Aprilias eksperter, og et løfte om minst 250 hestekrefter.
RSV4R FW-GP har fått motoren fra Superbike-sykkelen, men med økt boring til MotoGPs 81-millimetersgrense, til forskjell fra standardsykkelens 78 millimeter. Til dette kan du også tilføre de tidligere nevnte pneumatiske ventilene. Still den ved siden av Ducatis 1299 Superleggera, og vi får en italiensk duell til siste sving.