Demontering

Da var det tid for å begynne å demontere.

Grunnen til at jeg ikke har begynt før er at jeg har ventet på deler fra USA. Det siste jeg trodde jeg måtte vente på var stempler for de var på «lager» i April. De kom på Fredag….

Når jeg bestemte hvilke deler jeg skulle bruke så var leveringstid en av de viktigste parametrene så jeg gikk for «standard» stempler.
Ideelt sett skulle jeg ha spesialbestilt stempler med riktig kompresjon og litt mindre ventiluttak ( bruker jo standard kammer og standard ventilstørrelse og trenger således ikke dype/store ventiluttak) men siden det var leveringstid på dette fra JE så gikk jeg for Wiseco sine stempler.

Når jeg ser på den reelle leveringstiden så hadde jeg kunnet gått for spesialbestilte.

Et problem dukket dog opp og det er at Wiseco har forandret på domen på stemplene. Nå er den mye mindre enn før altså er den virkelige kompresjonen høyere nå enn før selv om den er oppgitt til 12-1 både på disse og den gamle designen. Dette blir muligens å medføre at jeg må dreie ut av stemplene for å senke kompresjonen til et akseptabelt nivå.

Noe annet jeg fant ut er at B-Kingen er fylt med Kawasaki blod. Dette er noe vi snarest må få gjort noe med 🙂

Når man demonterer en motorsykkel så er det ekstremt viktig å ha et system for å ta vare på skruer, festebraketter ol for ellers blir man å bruke mye tid på å klø seg i hodet når man skal demontere igjen. Dette gjelder spesielt når det vil gå en stund mellom dmontering/montering.

Her er min måte :