BMWs nye F700GS og F800GS

Motoren i begge modellene er fortsatt den 798 kubikk store parallelltwinnen vi kjenner fra tidligere, men når 650-modellen nå døpes om til 700, økes også effekten med fire hestekrefter til 75. Sammen med en lavere utveksling skal det gjøre den rappere enn tidligere. F800GS har fortsatt 85 hestekrefter som toppeffekt. De veier henholdsvis 209 og 214 kilo kjøreklar.
 

F700GS får nå doble skivebremser foran og utstyres med den nye generasjonens ABS-system med to kanaler som standard. Fjæringssystemet ESA, som kan stilles i tre ulike nivå, kommer også som standard. Det samme gjelder antispinnsystemet ASC.

For å markere at 700-modellen har blitt mer gatetilpasset og 800 har fått mer grusfokus, er også designet gjort om og begge har fått nye farger. I tillegg har F700GS fått ny rute, mens begge modellene får nye hendler og instrumentering.

Hva tror du om de nye oppdateringene?