Bildet viser BMWs testfører Jürgen Fuchs, som også i flere år har vært vår testfører under Master Bike og i 1000-tester, kjøre sykkelen under et utviklingspass på Cartagena.
Vi har skrevet om sykkelen tidligere, blant annet i Bike 2-08 og spekulasjonene om den er mange. Det er likevel viktig å påpeke at det er nettopp spekulasjoner. Vi har hørt om variable kamtider, eventuelt desmodroniske. Det samme gjelder fjæringen. At den trolig kommer til å signeres Öhlins, som på denne testsykkelen, råder det lite tvil om. Visse rykter sier at den også kommer til å være elektronisk justerbar, men som sagt, det vil vise seg til høsten når en presentasjon forventes.
190/190
190 hestekrefter og 190 kilo fulltanket er likevel tall som gang på gang gjentas. Spennende av BMW som her presenterer en rekkefirer, det var i alle fall det det låt som ifølge opplysninger fra personer i nærheten av banen.
Når vi studerer bildet nærmere noterer vi radialmonterte Brembo monoblock-kalipere, selvfølgelig radialmontert bremsepumpe, avgassystem fra Akrapovic og quickshift. Interessant å notere seg er det også at BMW her ikke velger å jobbe med enkelsving, men en konvensjonell sving. Forgaffelen ser ut til å være en versting fra Öhlins (vi gjetter på en trykksatt Öhlins FG353P) og det er tvilsomt om den overlever til produksjon.
Dyrere enn 1098R?
Om vi bare se på disse utstyrsspecene, og legger til en lav produksjonsserie så handler det trolig om en prislapp over Ducati 1098R. Men som sagt, mye kan komme til å skje før den presenteres.
Hva synes du om nye BMW K46 så langt? Kommenter under