BMW lanserer R18 Classic og oppgraderer RnineT

Ikke mer enn R18 er lansert så kommer det (selvfølgelig) en ny vri på temaet. Denne gangen heter den R18 Classic og er i praksis en R18 med nogo attåt. Det som er attåt er et fetere 16″ framhjul, sete med 20mm høyere setehøyde, passasjersete som kan tas av hvis du ønsker å kjøre solo, forbrett for fører og fothvilere for passasjer, gaffelmontert vindskjerm, sidevesker som gir totalt 31 liter bagasjeplass og nytt eksosanlegg som er atskillig mer tidsriktig enn fiskehalene på R18.

Sykkelen har også to store ekstralykter, montert en på hver side av hovedlykten.
I tillegg er det allerede et rikholdig utvalg av ekstrautstyr på plass.
Noe annet som er forskjellig fra R18: R18 Classic veier 20 kilo mer

Oppgradert RnineT serie

For 2021 har RnineT serien, som nå består av 4 modeller fått Euro 5 godkjent motor med 109 hk (tidligere 110). Videre: Progressiv fjæring bak, krengingssensitiv ABS, nye instrumenter, LED lys og USB kontakt.