BMW bygd på katalogdeler

Det er ikke bare Custom Chrome eller lignende H-D-tilbehørsfirmaer som kan tilby kundene komplette sykler rett fra katalogen. Nå kan du bestille et byggesett av en ny BMW R90S. Et ikon i motorsykkelverdenen. Det er selskapet Max BMW Motorcycles i Northampton, NH, USA som like før jul satte sammen en BMW R90S fra grunnen av – og bare med reservedeler fra deres egen katalog. Etter å ha samlet sammen alle delene de trengte fullførte de prosjektet mellom 16. og 20. desember, og nå fungerer den perfekt.

Men her er haken: Reservedeler til BMW er kostbare, og dette gjør et nybygg vesentlig dyrere enn det en R90S har som markedsverdi. Max BMW Motorcycles bygde sykkelen som et markedsføringsgimmick, og oppgir ingen pris, men en sum på rundt 400 000 kroner er rimelig å anta hvis du kjøper den del for del. Ikke akkurat billig, men på den andre siden får du en splitter ny BMW R90S, og den som vil ha noe å gjøre i  garasjen i løpet av vinteren, kan begynne med å gå inn på Facebook-siden til firmaet. Hvor vanskelig kan det egentlig være? Det tok dem bare en uke. Så andre bør vel kunne klare det på … fem år eller noe slikt?