Blogg: Kim tar lappen – del 2

Takk for gode råd på første blogginnlegg. Det var mange fornuftige innspill, men jeg må bare rette opp i en ting som er feil der. Etter at jeg undersøkte litt har jeg funnet ut at det ikke er lov å øvelseskjøre på to sykler med mindre jeg og ledsageren overskrider lovlig totalvekt.

Det skal være toveis kommunikasjons-utstyr og både elev og trener skal ha gul vest med L på. Oppfylles dette er det bare å kose seg med øvelseskjøring. Sjefen (Morten) har sagt seg villig til å kle på seg en gul vest…. Blir spennende å se om han har nerver til å fullføre akkurat det.

Men før man øvelseskjører så må man ha et mc-kurs på 3 timer. Jeg skulle på dette 19. mai, men nå er det utsatt til 25. mai. Så forhåpentligvis skal min første time på sykkel være innen vi går over i juni.

Utstyret er valgt
Jeg har nå valgt ut kjøredress. Det ble tekstildress. Grunnen til at det ble tekstil er at dette er et lettere, mer ledig også er tekstil mer motstandsdyktige mot vær. Når man har kjøretimer så må man ut i all slags vær og da er tekstil bedre. Før var det bedre beskyttelse med skinn, men nå er utviklingen kommet så langt at det er mer hipp som happ. Men skal man kjøre aktivt og slite knepucker er skinndress å foretrekke. Jeg kommer ikke til å legge meg ned til knepucken treffer asfalt så for meg er tekstil det beste akkurat nå.

Det jeg skal kjøre med ble en Halvarson dress. Jeg valgte en dress med mye gult i jakka da det i hodet mitt gjør det lettere å synes i trafikken. Jeg synes også at dressen ser bra ut, når passform (tro det eller ei) og beskyttelsene sitter der de skal i tillegg så var ikke valget så vanskelig. Jakka er en Proximo modell og buksa er av merke Mercury.

Jeg må også finne meg en hjelm, hansker, sko og ei ryggskinne. Har du tips eller triks er det bare å hyle ut.