Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
Og hvilken sykkel! Flere betydelige oppgraderinger er gjort med sykkelen som i utgangspunktet var en av de beste i klassen. 2005-modellen har vannvittige data som konkurrentene skal slite hardt med å matche:
166 kilo tørrvekt
178 hestekrefter (nærmere 190 hk med RAM-air)
I tillegg er det laget enda bedre bremser, den har fått slureclutch , mer sentrert tyngdepunkt, mer tettsteget girkasse og mer aerodynamisk front. Kanskje ikke så store forandringer hver for seg, men samlet utgjør disse enorme forskjeller som muligens gjør GSX-R1000 til årets beste motorsykkel. Det vet vi imidlertid ikke før vi har fått testet den mot konkurrentene. Det blir gjort i Almeria, Spania om to uker. Og i MasterBike senere i år.
Uansett; nye GSX-R1000 er en hysterisk morsom sykkel som byr på fabelaktige kjøreegenskaper. Mest av alt er det bremsene som imponerer. Vi behøver vel ikke understreke at 178 hestekrefter river godt mellom beina? Chassiset er også kraftig oppdatert og sykkelen oppleves som mer lettkjørt enn de 178 hestekreftene skulle tilsi.
Men alt dette kan du lese om i Bike nummer 4 som kommer ut om tre uker. Jeg sitter for øyeblikket på et hotellrom i Sydney og forsøker å samle inntrykkene etter to dager prøvekjøring av beistet. Det handler stort sett om superlativer
Tror du nye Suzuki GSX-R1000 vil bli årets raskeste motorsykkel?