Bike har prøvekjørt MV Agusta Brutale 800 Dragster

I slutten av forrige uke fikk redaktør Oscar Algott hos Bike i Sverige sjansen til å prøvekjøre nye MV Agusta Brutale 800 Dragster på småveier i Les Castellet i Frankrike, deriblant på Paul Ricard Circuit.

Oscar Algott forteller at MV Agustas egen tolkning av konseptet, en moderne caféracer, stemmer veldig bra. Selv om designen sender ut røffe signaler, er Dragster svært lett å komme overens med. Chassiset har god fjæringskomfort, rekketreeren på 800 kubikk og 125 hestekrefter har et bredt register, og elektroniske hjelpemidler som traction control, ABS og quick shifter er alltid velkomment.

Når det gjelder forskjeller fra Brutale 800, er chassis og motor identiske. Ved siden av det bredere 200-dekket bak er kjørestillingen det som skiller. Her er salen dypere, og du «sitter der du sitter» på en mer tydelig måte enn på Brutale 800. Forskjellene er med andre ord ikke enorme, men Dragster er et smart trekk av MV Agusta, som gjør en effektiv jobb med å øke produktporteføljen ved en klassisk plattform.