Benkekjøring: Moto Guzzi V7 Stornello 2016

Den for Moto Guzzi klassiske V-motoren med sylinderne stikkende ut på siden, er på 750 kubikk, og gir mengder av krefter. Vår Stornello er temmelig besværlig å komme av gårde med når den er kald. Nesten alle oss testførere får motorstopp minst en gang når vi skal av gårde. Når den er blitt varm i motoren, forsvinner disse problemene. Gangen er ellers rykkete, og hele sykkelen vibrerer. Enkelte mener at dette hører hjemme på en Guzzi, men de fleste av oss opplever vibrasjonene som forstyrrende. Gassresponsen er seig, og den direkte kontakten mellom gasshendelens bevegelser og motorens respons mangler helt. 

Da vi måler de faktiske verdiene på bakhjulet i bremsebenken, får vi maksimale 41,1 hestekrefter ved 6 400 rpm. Momentet lander på 51,5 Newtonmeter ved 3 100 rpm.