Stor suksess og mange besøkende til Norges største vårmønstring for MC
Motoren er den velprøvde rekkefireren på 998 kubikk, som ble oppdatert med nye stempler, lettere kamaksler, og en ny girkasse av kassett-typen. Mellomregisteret kunne vært bedre, og dessuten merket vi en effektreduksjon ved 9 000 rpm. Dette i kombinasjon med høy utveksling – først og fremst på førstegiret – gjør at den neppe er noen favoritt på racingbanen. Hvis du er aktiv banefører, anbefales det å dreve om motorsykkelen. Gassresponsen er imidlertid førsteklasses, og det er lett å justere gasspådraget ved kjøring i trafikken.
Da vi måler de faktiske verdiene på bakhjulet i bremsebenken, får vi maksimalt 182,9 hestekrefter ved 13 100 rpm. Momentet lander på 105,4 Newtonmeter ved 11 500 rpm.
Benkekjøringen er hentet fra BIKE nummer 7 2016, og modellene som ble kjørt, var Aprilia RSV4 RF, BMW S 1000 RR, Ducati Panigale, Kawasaki ZX-10 R, og Yamaha YZF-R1.