Ducati Panigale 1299 S, med sin 1285 kubikk store Superquadro-motor, var uendret fra 2015. Etter benkekjøringen kan vi konstatere at Ducatien gir mer hestekrefter enn de fleste andre konkurrenter ved samme turtall gjennom hele registeret. Allerede fra 4000 rpm gir den nesten 110 Newtonmeter.
Effekten er lettanvendt, og evnen til å dra fra lavt turtall så å si overlegen, men motoren liker ikke å ruses ved turtallssperren.
Da vi måler de faktiske verdiene på bakhjulet i bremsebenken, får vi maksimale 179,0 hestekrefter ved 10 800 rpm. Momentet lander på 125,9 Newtonmeter ved 8 900 rpm.
Benkekjøringen er hentet fra BIKE nummer 7 2016. I tillegg til Ducati Panigale 1299 S kjørte vi Aprilia RSV4 RF, BMW S 1000 RR, Kawasaki ZX-10 R, og Yamaha YZF-R1.