Leks Motor AS: På vei mot 20 millioner i omsetning etter 6 måneder
2024 er siste modellår for Triumph Thruxton, noe navnet Triumph Thruxton Final Edition slår fast. 1200-versjonen av Thruxton har, som ingen andre, vært selve legemliggjørlese av 60-tallets caferacer konsept.
Den originale Triumph Thruxton ble bygget i 1964 og var beregnet på Production Racing – den tidens versjon av WSBK. I 2024 er det 80 år siden og for å markere anledningen har Triumph tatt frem Thruxton Final Edition. Utgangspunktet er Triumph Thruxton RS, noe som betyr 105 hk, 1200 cc to-sylindret Bonneville-motor med mengder av moment over hele registeret. Final Edition har en rekke eksklusive detaljer for å skille den modellen fra tidligere Thruxton-modeller. Det mest åpenbare er selvfølgelig lakken: Metallic «Racing Green» skal minne om at Thruxton opprinnelig var bygget som racer på 1960-tallet. Lakken frenheves av gullstriper på tanken og bakparten, komplett med initialene til kunstneren som håndmalte dem. ‘Thruxton Final Edition’-merkingen, og ‘heritage’ Triumph-logoen på tanken er også i gull og danner kontrast til de mørke sidedekslene. Sykkelen kommer også med et autentisitetssertifikat som viser motorsykkelens unike VIN-nummer, og er signert av medlemmer av Thruxton 1200-designteamet, samt Triumph CEO, Nick Bloor. Ellers har sykkelen samme ekslusive chassis, dempere og bremser som Thruxton RS.
Klikk på bildene iunder for å få dem større