Bild
Neste artikkel

Moto Guzzi V85 TT

Nyheter

Moto Guzzi viser nå offisielt en adventuremodell. Den italienske produsenten tar dermed steget ut i en ny sjanger i modellprogrammet.

Med en smal design som skal borge for god komfort for både fører og passasjer, og med godsaker som DRL-belysning og digital instrumentering, viser Moto Guzzi at de er beredt til å ta steget ut på adventure-markedet og lokke til seg en kundegruppe de ikke har hatt tidligere.

VT85 TT har en tosylindret motor som på Guzzi-vis er tverrstilt. Det er en 850 kubikk stor væskekjølt motor på 80 hk.

Motorsykkelen er vist i Milano, på Eicma-messen i 2017, og går nå fra konsept til virkelighet. Når motorsykkelen forventes å finnes ute i butikken, gjenstår å se.
 

Kommentarer

#1
2018-09-14 19:29

Synes det er litt snodig at så mange skribenter har problemer med å skjønne forskjellen på en tverrstilt motor og en som står på langs.
Moto Guzzi har i alle år hatt en V-tvin-motor som sitter på LANGS i ramma (med clutchen direkte bak motoren), på samme måte som BMW's bokser sitter på langs. At sylinderne peker ut til hver sin side betyr nettopp at veivakselen ligger langsmed ramma, i motsetning til de fleste japanske firere der motoren sitter på tvers. Det er retningen på veivakselen som definerer motorkonfigurasjonen. Ducati har veiva på tvers, med sylinderne forover og bakover (som Harley, Honda VFR og mange andre) Og dette med Guzzi og tverrstilt motor er altså noe jeg ser veldig mange ganger. Men det blir ikke mer riktig likevel...

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.