Honda oppdaterer Crossrunner

Crossrunner ble introdusert i 2011, og oppdateres nå på flere punkter, blant annet hvassere styling. Honda forteller om en mer aggressiv førerposisjon, men ikke eksakt hva dette innebærer. Trolig handler det om lavere styre og eventuelt justert salergonomi.

V4-motoren på 800 kubikk har fått lignende oppdateringer som VFR800F for et drøyt år siden. Dette vil si mer moment tidlig og på midten av registeret, samt litt økt toppeffekt. Som på VFR800F får Crossrunner også traction control, nærmere bestemt Hondas «Selectable Torque Control» med to nivåer og som kan slås av.

Chassiset har fått en litt lettere bakramme og en ny svingarm av aluminium. Fjærigsveien er økt med 25 millimeter for forgaffelen og 28 millimeter for bakre demper. Salen er nå justerbar i to høyder, uvisst hvilke, og lykten er av LED-typen. 2015-utgaven av Crossrunner kommer til å være standardutstyrt med femtrinns håndtaksvarmer og samme autofunksjon for blinklys som VFR800F.