To KTM-nyheter nå hos AMD på Alnabru

Geir Arnestad ved AMD Motorsykler på Alnabru i Oslo har fått to av årets MC-nyheter i butikken – KTM 1390 Super Duke og 390 Duke. To modeller som på hvert sitt område har tatt stor plass i markedet i det viktige Street-segmentet. Begge disse modellene har i ca 10 år levert kjøreglede i bøtter og spann, nå blir de enda heftigere og moderne. AMD Motorsykler har nesten tredve års erfaring med Østerrikerne fra Matinghofen og er en av Norges største KTM-forhandlere.

KTM 1390 Super Duke

1290 Super Duke var heftig, men 1390 er veldig mye heftigere, designet er i forkant av alt, banebrytende og langt foran alt det etablerte. KTM har tunet «the beast» på nær sagt alle områder og løfter modellen inn i en liga hvor det er få andre konkurrenter. Den store V-twin motoren på yter nå 190 hk og 145 Nm og modellen nærmer seg med sin kjøreklare vekt på 200 kg den magiske 1:1 grensen som krever førerstøtte for at vi i det hele tatt skal klare å håndtere superkreftene. Modellen har fått en luftboks på hele 10 liter, hvilket får beiset til å puste som en veddeløpshest. Absolutt alle deler av supermaskinen er tunet for å håntere de enorme kreftene. Rammen er ny, KTM sine egenproduserte WP dempere er nye og forsterket, chassis, ergonomi, styre og hendler er nye, alt pakket inn i et heftig og ikke minst banebrytende og modig design med «wow faktor». KTM 1390 blir utvilsomt en «head twister» og kjøreopplevelsene blir like heftige.

Til og med instrumentet er tunet til KTM sitt «slogan» – Ready to Race. Ta turen, lev ut drømmene dine, dette vil garantert berike følelselivet ditt.

KTM 390 Duke

390 Duke ble lansert i 2012. Modellen har vært svært populær med sitt kule design og særdeles gode ytelsesdata. Modellen er lett, slank og designmessig offensiv, hvilket digges og dyrkes av de yngre førerne i A2-klassen.

Alt ved denne modellen er bra og årets modell har om mulig blitt enda bedre. Det starter med designet som er helt rått. Alt er gjort riktig, ergonomi, setehøyde, sittestilling, dempere, finsih og maskinering, tech-pakken. Den nye rammen håndterer og fordeler nok kreftene bedre og det nye motorvolumet på 398,7 cc yter 44 HK og 40 Nm.

Se bare på den sidemonterte WP-demperen som går i forlengelse av den nye svingarmen og den nye rammen hvor LC4 motoren utgjør en del av bæringen.

Dette er utvilsomt en av de heftigste modellene i dette segmentet og du kan rett og slett ikke la være å vurdere denne om du er på kjøpern i A2-segmentet. KTM 390 Duke er konkuransedyktig hva angår anskaffelseskostnad, vedlikehold og priser på ekstrautstyr og deler.

Geir Arnestad og teamet hos AMD Motorsykler står klare til å vise deg de to nye Dukene!

Sist nummer

Annonser