Bild
Neste artikkel
Det var tett til siste øyeblikk på Brno forrige helg.

De minste marginene i MotoGP-historien

MotoGP

Dovizioso, Lorenzo og Marquez passerte målflagget med 0,368 sekunders margin på Brno forrige helg. Her får du en oversikt over sju race hvor de tre beste lå enda tettere over målstreken.

Tsjekkias MotoGP ble som kjent en høyfartsthriller til siste slutt, der Andrea Dovizioso, teammakker Jorge Lorenzo, og sammenlagtleder Marc Marquez passerte målflagget med 0,368 sekunders differanse. Men det har vært enda tettere tidligere i historien - oversikten følger nedenfor:

1 Australias MotoGP i 1999 går seirende ut i denne konkurransen. Tadayuki Okada slo Max Biaggi og Regis Laconi, og differansen var høyst fattige 0,124 sekunder.

2 Portugals Grand Prix i 2006 har en foreløpig sølvplass – Toni Elias’ legendariske seier over Valentino Rossi med 0,002 sekunder, mens Kenny Roberts Jr. havnet 0,176 sekunder bak Rossi.

3 Så har vi Brasils MotoGP i 1999, vunnet av Norick Abe. Japaneren slo Yamaha-makker Max Biaggi, mens Kenny Roberts Jr. kompletterte pallen, 0,257 bak Abe.

4 Tysklands MotoGP i 2006. Fra tiendeplassen på griden banet Rossi seg frem i teten. Marco Melandri og Nicky Hayden beslagla pallplassene bak «The Doctor», og differansen var 0,266 sekunder. 

5 I 1993, på Suzuka, slo Wayne Rainey erkerival Kevin Schwantz med 0,086 sekunder, med Darryl Beattie som tredjemann ved målflagg – 0,287 bak Rainey.

6 2000-sesongen endte med bravur på Phillip Island. Max Biaggi ble seierherren, 0,182 foran andremann Loris Capirossi, mens 0,288 var differansen ned til bronsevinner Valentino Rossi.

7 På Suzuka i 1991 var det Kevin Schwantz som seiret med hårfin margin, foran Mick Doohan og Wayne Rainey, som endte 0,353 bak sin landsmann på tredjeplassen. 

Vil racet på Red Bull Ring til helgen bli en del av denne statistikken? Følg med på søndag, så får du se.
 

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.