Bild
Neste artikkel

Yamaha YZF-R1 og R1M oppdateres til 2018

Nyheter

Heller ikke Yamaha YZF-R1 og R1M unngår oppdateringer til neste sesong. I 2018 blir produsentens raskeste modeller enda raskere!

Siden den første lanseringen har de Crossplane-motoriserte superbikene fra Yamaha fått mange til å lengte etter sitt eget eksemplar i garasjen.
 
Til neste sesong får både YZF-R1 og YZF-R1M oppdateringer. For vanlige YZF-R1 handler oppdateringene om nye farger og en etterlengtet nedgiringsfunksjon hos quickshifteren.
 
Når det gjelder 
fullutstyrte R1M, har Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS) blitt oppgradert til versjon 2. Den skal dermed kunne arbeide raskere og mer nøyaktig med data fra den seksaksede IMU-en, for å motvirke for eksempel dykkende forgaffel eller squat-oppførsel fra bakdemperen ved tøff banekjøring. Eller inspirerende landeveiskjøring ... 
 
Også her er quickshifteren oppdatert til 2018 for å gi mer nøyaktige clutchfrie giringer. Nå blir systemet dobbeltvirkende og tillater nedgiringer uten at man trenger å tenke på clutchen. 
 
Via den store TFT-skjermen kan Yamaha Ride Control (YRC) brukes til å justere flere av motorsykkelens funksjoner, men også innstillingene for quickshifteren.
 
ECU-en er oppdatert, og Yamaha mener at den i hovedsak er tilpasset for å kunne håndtere den nye nedgiringsfunksjonen. Systemet som modererer forhjulsløft ved akselerasjon, LIF, er også justert for å forbedre kontrollen ved kraftig akselerasjon.  
 
De eksklusive karbonfiberkåpene har også fått ny design av grafikken til neste sesong.

Yamaha YZF-R1M – 2018
YZF-R1M New Features for 2018
Latest state-of-the-art Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS)
Enhanced ERS settings in Yamaha Ride Control (YRC)
Updated Quick Shift System (QSS) with new downshift function
Improved Lift control (LIF)
New ECU mapping


YZF-R1M Key Features
Latest generation Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS)
Communication Control Unit (CCU) with wireless remapping capabilities
YZR-M1 inspired carbon bodywork
998cc 200PS crossplane 4-cylinder engine
6-axis IMU with Gyro / G sensors for 3D motion data
Banking sensitive Traction Control / Slide Control
Lift Control / Launch Control / wide 200 rear tyre
Banking sensitive ABS / Unified Brake System
Short wheelbase aluminium Deltabox frame
Upward truss type swingarm
Magnesium rear frame

Yamaha YZF-R1 – 2018
YZF-R1 Key Features
Updated Quick Shift System (QSS)
998cc 200PS crossplane 4-cylinder engine
Highly advanced electronic control systems
6-axis IMU with Gyro/G sensors for 3D motion data
Banking sensitive Traction Control/Slide Control
Front Lift Control and Launch Control
Banking sensitive Racing ABS / Unified Brake System
Short wheelbase aluminium Deltabox frame
199 kg wet weight
Upward truss type swingarm / magnesium rear frame
Magnesium wheels and aluminium fuel tank
One-click adjustable riding modes
Thin Film Transistor (TFT) LCD instruments

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.