Triumph Rocket TFC er her

Triumph Rocket III er kjent for sin brutale, store motor, og det monumentale dreiemomentet. Med sine 2,3 liter har motoren vært den største serieproduserte motoren i en motorsykkel.

Dreiemomentet i Rocket III er 221 Newtonmeter, som er helt tilstrekkelig for å fremkalle hjerteinfarkt hos svake sjeler, eller for at hornene skal vokse ut hos den som har mer offensive gener i kroppen. Den kraftige powercruiseren tiltaler mange på flere måter. 

Nye Rocket TFC, som nå vises offisielt, er en del av Triumphs nye Triumph Factory Custom-serie, der produsenten bare bygger 750 nummererte eksemplarer av sykkelen. 1. mai i år vil den få en nærmere presentasjon med fullstendige spesifikasjoner.

Til forskjell fra den tidligere versjonen har Rocket TFC enkeltsal. Det vi ser er en helt ny motor på 2,5 liter, med en effekt på 180 hestekrefter, og et enda råere dreiemoment på 230 Newtonmeter.
  
Eksosrøret på den nye motoren er bygd som 3-1-2 utgave. Motorsykkelen er konstruert som en solomodell, enkelsalen sitter på en ny rammekonstruksjon, og det samme gjør enkelsvingen – spesialkonstruert for Rocket TFC. Andre nyheter som skiller den fra den forrige versjonen, er at de doble skivene har fått fetere bremser fra Brembo. Siden dette er en ny modell, kommer den med en moderne TFT-skjerm, og dette er en skjerm som allerede finnes på Scrambler. 

Med tanke på måten Triumph bygger motorsykler etter ulike plattformer, ser vi for oss Rocket i det ordinære modellprogrammet etter hvert.