Bild
Neste artikkel

Påstår Rossi er Yamaha-klar

Nyheter

Ifølge en tidligere MotoGP-fører skal Valentino Rossi kjøre for Yamaha i MotoGP neste år. Deretter skal han kjøre i Superbike VM for samme merke.

Ingenting er så langt bekreftet fra offisielt hold, men den tidligere GP-føreren Niall Mackenzie skrev følgende på sin twitterprofil for noen timer siden:
- Done deal! A well known Italian will definitely be on a blue bike next year, woo hoo!

Det har lenge vært spekulert i en Yamaha-retur for Rossi og vi i Bike traff kanskje spikerhodet med vår sak fra 19. juli.

Det er i hvert fall ingen tvil om at legenden ikke er fornøyd med tingenes tilstand hos Ducati og ønsker å avslutte sin fantastiske MotoGP-karriere på en konkurransedyktig sykkel.

Skal vi tro italiensk media, hvilket man sjelden skal gjøre, er Rossi tilbudt en to-årskontrakt hos Yamaha, hvor han fra 2014-sesongen skal utvikle og kjøre Yamahas fabrikksykkel i Superbike VM.

Hva tror du?

Kommentarer

#1
2012-08-03 13:29

Makes sense men nå sier vel ryktene at Rossi skal kjøre 2013 OG 2014 i MotGP og så gå til Superbike i 2015...
Rossi kan vel muligens berge noe av ryktet sitt hvis han går over til Superbike og utvikler en "ny" sykkel til Yamaha og tar seieren dær.

#2
2012-08-03 13:35

Nicy Hayden hadde en bra twitter dær han sa at han håpet han satte Vale av i rett depobox etter å ha skysset han tilbake etter løpet på LS...

#3
2012-08-03 19:00

Veldig skuffa, forstår ikke hva Rossi tenker på.. Han har ingenting å bevise i Yamaha, han har vært der og vunnet det han skulle med dem, så nå var Ducati neste mål, ikke bra for motogp heller, nå vil det mest sannsynlig stå om to merker de neste årene også.. Rossi hadde fått til den Ducatien til slutt, det er jeg sikker på!!

Hva skal Rossi i WSBK å gjøre? Bli teamsjef? Han har jo tidligere at WSBK var "serie B" og ville ikke kjøre der..

#5
2012-08-03 19:59

Nei, men hvorfor skal han vinne der, Superbike er jo bare for førere som har mislykket i Motogp..:)

Forstår jo at han vil vinne løp igjen, men har aldri sett på Rossi som en som gir opp, og det er akkuratt det han gjør nå..

Og det beviser jo en annen ting også, Stoner er et av de sykeste talentene verden noengang har sett, med det han gjorde med den Ducatien, veldig synd han legger opp..

#6
2012-08-03 22:03

"Gir opp", Zerotrixx?
Å gi opp hadde vel heller vært å bli hos Ducati, sope inn enorme summer Euro, og pensjonere seg etter det?
Selv synes jeg dette vitner om en imponerende stahet og innsatsvilje. Han har jo tidligere uttalt at han har nok penger, så nå er det kun det sportslige som teller...
For å "krangle" litt til:
At Stoner er/har vært et talent er uomtvistelig. Meeeen "et av de sykeste Verden noen gang har sett..."?
Holder det virkelig med to titler totalt, og å kunne styre en spesiell årgang av et merke inn til seier?
Det virker som om mange tror det er akkurat samme moped de bruker nå.
Det er jo ikke det.

Det som er mest synd med at Casey stikker halen mellom beina og går over til støttehjulklassen, er at det kunne blitt legendarisk med ham, Lorenzo og Rossi på likeverdige sykler.
Og at folk kan fortsette med:
"ÅÅÅhhh, om Stoner ikke hadde gitt seg, du! Han var jo bare 26(Sjekk hva Rossi hadde gjort innen han fylte 26...) og så vant han med en Ducati. -En DUCATI !!! "

Men om Rossi klarer å klå Lorenzo og Pedrosa, derimot....

#7
2012-08-03 22:58

Ja, han gir jo opp ducati-prosjektet, prosjektet med å bli den første å vinne på 3 forskjellige merker, da hadde han blitt legendarisk, han har vunnet på to forskjellige merker, men det har jo tom. Stoner klart ;)
Hvor høyt henger det å vinne på en Yamaha igjen? Han har jo gjort det han skulle der, endte med 46 seirer med Yamaha, noe som i mine øyne er et perfekt tall og burde i bunn og grunn vært god nok grunn til å ikke gå tilbake til Yamaha, men kan jo fortsatt være han ender på det tallet fortsatt.. Men det hadde jo nermest vært en skandale..!
Skal han først gå til Yamaha igjen håper jeg han kjører fletta av Lorenzo!

Rossi sliter med akkuratt de samme tinga som Stoner gjorde, ser det at under et løp kan være fornøyde og se veldig postivt på fremtiden, og så går det 2 skritt tilbake under neste, noe som tyder på den er veldig forskjellig fra løp til løp, bane til bane.. Hayden har kjørt for Ducati i mange år, og han sier jo at den de kjører nå er den beste Ducatien han har kjørt til nå, og Stoner vant jo fortsatt løp og var helt i toppen når han ga seg hos Ducati også..

Det med talent og hva de har oppnådd gjennom årene er vanskelig å sammenligne, da det var helt forskjellige førere og talent på tida Rossi blomstra kontra Stoners tid..
Rossi har fått det mer på et sølvfat, uten tvil, med tanke på Honda-årene der Hondaen var helt suveren, men en heller middelmådig fører som feks Ukawa vant løp på samme sykkel som Rossi, det han gjorde med Yamahaen var helt rått, og viser det Rossi er best til, gi tilbakemelding om sykkelen til rett folk som kan gjøre noe utav informasjonen han gav..
Men Stoner kjører ræva av de fleste, uansett hva han har mellom bena ;)
og trenger ikke en "perfekt" sykkel for å vinne, perfekt oppsatt som Rossi trenger.. Dette gjør han unikt, og i mine øyne et sykt talent, og han hadde nok vunnet på Yamahaen også, men det får vi aldri vite dessverre..

Rossi er fortsatt mitt idol, skal ikke kaste Rossi effektene jeg har fordeom.., men jeg skulle gjerne ønske han fullførte på Ducati, virka som Audi var veldig ivrige på å putte inn mange, mange millioner for å lykkes i Motogp med Ducati..! Men forstår at Rossi ikke klarer å vente nå på tampen av karrieren...

Krysser fingre for at det er en annen italiener Mackenzie har sett.. ;)

#8
2012-08-04 00:18

" guido meda @guidomeda

@MatthewRees1978 @motomatters a "well known italian"is not enough.I made a few calls for confirmation and now sounds to me more like a joke. "

Så det er ikke klart enda, men er vel mye som tyder på det fordeom.. Krysser fortsatt fingrene for at Rossi blir i Ducati!

#9
2012-08-04 11:41

Motomatters kjører nu en artikkel dær de beklager at de gikk på denne "hoax"en. Jaja... dæm va IKKE alene om det.
I etterpåklokskapens navn hadde det vel vært høyst idiotisk av Nail Mac å avsløre noe slikt så lenge han skulle forhandle om sin sønns fremtid i Yamaha.... :)

#10
2012-08-05 01:27

Jo jo. Vi har vel alle blitt lurt. Litt.
Men hva er oddsen på at Vale kjører Ymmaha i 2013 nå?
Tviler på at det er lurt å satse sparepengene på det motsatte.
De fleste skjønner at det er en grunn til at Spies "sa opp".
-Her kommer Rossi, med euro så det holder.
Selvfølgelig blir det Valentino ved siden av Lorenzo!

Den eneste andre løsningen, må være at Honda`s tilbud om en ren fabrikksykkel i et satelitt-team frister.

#11
2012-08-05 08:39

Mye rykteflom nå ja... Blir interessant å se hvor han havner, bare han slipper unna Ducati, så er jeg fornøyd! Hadde vært kult å sett Suzuki stable på plass et team, og så fått han inn der! ;-)

#12
2012-08-06 06:33

Det sies også at CRT-klassen ble oppretta for at Rossi skulle få slå noen.. Og det går jo såvidt det. Hvis han kommer på en yamaha igjen tror jeg minst vi ser han på pallen igjen og ikke som en variabel sjikane for de andre :)

#13
2012-08-10 10:28

Nå er det offisielt, ducati ønsker Rossi lykke til i Yamaha

#15
2012-08-10 19:37

+100 til 21-Andreas

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.